عبد المجيد التركي
توكل كرمان تؤكد بتصرُّفاتها أنها ناقصة عقل ودين!!
ما دخلك من الثورة المصرية، خليك في حالك يا توكّل... لو أنت متعاطفة مع مرسي روحي رابعة العدوية، وبطّلي تحريض الإخوان على تدمير مصر..
االله ياخذكم ويريحنا منكم..
كله كوم وحين تتكلم عن البرادعي وتقول "الزميل" كوم لحاله... زميل مِنَيْنْ يا توكُّل.. ياسعم البرادعي كان يدرس معاكم في المعهد العلمي، والَّا كنتوا تقسموا السندوتش نصَّين في الفصل؟ والا يمكن كان شاوش الفصل حقكم؟
البرادعي زميل!! الله يسامحك بس على النكتة هذه.. والله العظيم لو انا البرادعي لا ارفع عليك قضية على كلمة "زميل" هذه، واقوّم القيامة فوق راسك.. هه قلَّك زميل.
ذلحين يا ستّ توكّل سمعنا أخبار إن مصر عتغيّر تعاملها مع اليمنيين من تحت راسك، وقد عيفرضوا فيزه على المسافرين اليمنيين لا مصر.. طابت نفسك!!
وبعدين خلِّي الزميل البرادعي يتوسّط لنا عند وزارة الخارجية المصرية ترفع الحظر عن السفر لمصر.. مش بيقولوا الزميل المناسب في المكان المناسب.. والزميل الأبيض لليوم الأسود..
أنا بصدق مزعلة لي كلمة الزميل أكثر من أي حاجة، ومش هي أول مرة تعملها توكل.. مرة تكلمت عن رئيس وزراء أوروبي وقالت الزميل.. يعني مش بعيد بكرة تقول ان الزميل جبريل كان ينزل يصلي بهم في ساحة التغيير.. كل شي جايز ما دام البرادعي زميل..
يا توكل تعوَّذي من الشيطان وخلينا نسْكَهْ، احنا مش ناقصين مشاكل، مش مكفّينا مشاكلكم في اليمن عادكم تستوردوا لنا مشاكل من مصر؟
المهم تأكدي إن الزميل مرسي ما بيرجعش يحكم، حتى ولو تدخَّل الزميل بان كي مون والزميل أوباما شخصياً.. لأن الزميل الشعب قرر ما يكونش به أي زميل.

حول الموقع

سام برس